I Marianne Krogshaves klinik, Hasseris Skin Lounge, har hun fokus på hele kundeoplevelsen, hvor både kroppens og sindets velvære vægtes højt, og ikke mindst, hvor der afsættes tilstrækkelig tid til den enkelte behandling.
Hasserisavis.dk besøger Hasseris Skin Lounge på Kong Christians Allé, hvor indehaver Marianne Krogshave har haft sin klinik siden 2015.
Her har hun ikke kun fokus på hudpleje, men hun har også en forståelse af velvære som noget, der både er for krop og sind.
“Hudpleje er ikke længere er en luplampe helt tæt på ansigtet og en bekymret behandler. Det har vi flyttet os væk fra, og det, vi stræber efter, er at skabe en helhedsoplevelse,” forklarer Marianne og fortsætter:
”Man får ikke bare konstateret, at man skal blive bedre til at bruge sin skintonic. Det handler endnu mere om selvforkælelse og tid til dig.”
Ingen hurtige løsninger
Marianne fortæller, at hun under coronapandemiens nedlukning fandt tiden til at reflektere over, hvilken retning hun ønskede for sin klinik. Her blev tydeligt for hende, at Hasseris Skin Lounge ikke skulle være en klinik, der tilbyder hurtige løsninger, og derfor besluttede hun at droppe tilbud som vippe-extensions og negleforlængelser.
“Efter at have regnet lidt på det, indså jeg, at jeg burde have gjort det regnestykke noget tidligere. Faktisk sendte jeg det, der svarer til 29 kr. efter hver kunde, hvis jeg brugte halvanden time på at lave et sæt negle,” forklarer hun.
Gøre det rigtigt
Prisen hang ikke sammen, når hun regnede på lønninger og tid, og hvis hun skulle sætte prisen derefter, bliver det så dyrt, at ingen vil betale. Hun fortæller, at en af de store udfordringer i skønhedsbranchen er, at der desværre er mange ”plattenslagere,” som hun ikke kan konkurrere mod.
”Jeg har valgt at gøre det rigtigt, og det er vigtigt for mig, at mine medarbejdere har ordentlige vilkår, for på den måde kan jeg også være sikker på, at mine piger er loyale og har lyst til at være her i mange år,” siger hun. Derfor har hun valgt at organisere klinikken fagligt og sikre, at de ansatte har ordentlige overenskomster.
Men hun påpeger, at Hasseris Skin Lounge til gengæld kan konkurrere på helhedsoplevelsen, og når kunderne i dag får shellac på egne negle, er der sat god tid af til det. Faktisk 45 minutter, så der også er tid til en kop kaffe, lidt chokolade og en hyggelig snak, som der ikke ville være, hvis Marianne ikke satte et ekstra kvarter af pr. kunde.
Tid til dig
Faktisk har filosofien om god tid til behandlingerne været en del af Hasseris Skin Lounges kerneværdier lige fra starten.
“Da jeg åbnede klinikken, var det vigtigt for mig, at der var rigelig tid til hver behandling,” forklarer Marianne, der tidligere har arbejdet som negletekniker, efter hun skiftede spor fra at have været dagplejer i 16 år.
Hun blev senere uddannet kosmetikker, og kun et år efter åbnede hun sin egen klinik i 2015 på Kong Christians Allé.
”Grunden til, jeg tog springet og åbnede min egen klinik, var, at jeg ønskede en ansigtsbehandling på 60 minutter faktisk skulle vare 60 minutter. Jeg arbejdede under vilkår, hvor de 60 minutter begyndte, når kunden kom ind ad døren, og sluttede, når de forlod klinikken, hvorefter jeg straks skulle begynde på den næste kunde. Det var hverken retfærdigt over for mig selv eller kunden. Derfor har jeg i dag en filosofi om, at jeg hellere ville afsætte et ekstra kvarter til hver behandling for at kunne tilbyde den fulde oplevelse,” siger hun og fortsætter:
”Det bliver jo også afspejlet i prisen. Hvis jeg fjernede det ekstra kvarter til hver kunde, kunne jeg i løbet af en hel dag lave flere behandlinger, men tror jeg mere på at tilbyde en kvalitetsoplevelse, som mine kunder er villige til at betale for.”
Ansigt, krop og sind
Som en del af klinikkens fokus på helhedsoplevelsen, skiller Hasseris Skin Lounge sig også ud fra andre klinikker ved at tilbyde kropsbehandlinger.
“Vi tilbyder alt fra bodyskrub, peeling til fugtmasker,” fortæller Marianne. “Det er ligesom en ansigtsbehandling – bare til kroppen,” siger hun og fortæller, at man burde give sig selv den gave at få en kropspeeling her i foråret, for at ”duste vinterstøvet af, inden vi skal ud i solen.”
Men en af klinikkens helt populære kropsbehandlinger er lymfedrænage – en massageform, hvor Marianne bruger blide tryk og bevægelser på huden for at forbedre kroppens egne evne til at fjerne affaldsstoffer og overskydende væske i kroppen.
”Vores lymfesystem har ikke sin egen pumpe, så hvis man har været inaktiv, fordi man eksempelvis har været syg eller skadet, kan væske og affaldsstoffer ikke transporteres væk i tilstrækkelig grad. Med lymfedrænage kan vi optimere kroppen og få et sundere og bedre flow i vores system,” siger Marianne, der tog uddannelsen i lymfedrænage for tre år siden og i dag tilbyder massagen som en velværebehandling.
Ingen hastværk
Marianne Krogshave ser tilbage på sin beslutning om at starte klinikken som en satsning, der har båret frugt. Med et kartotek fyldt med loyale kunder, der værdsætter den personlige service og kvalitetstid under behandlinger, er hun taknemmelig for, at hun turde tage springet og lave en klinik, der fokuserer på helhedsoplevelsen.
Som Marianne siger handler velvære og hudpleje hos Hasseris Skin Lounge om hele pakken. Og i et behandlerrum hos Hasseris Skin Lounge er der ingen hastværk – kun ro og fokus på at skabe den bedst mulige oplevelse for hver enkelt kunde.
”Og når vi skynder os, opdager kunden det ikke,” griner Marianne.